Swedbank privat
Swedbank AB
HÄMTA - på Play Store
Visa

Välkommen till Swedbank

Många söker efter

  • Fasträntekonto
  • Hjälp med dödsboet
  • Anmäl konto till kontoregistret
  • Mobilt BankID
  • Fullmakter
  • Privat
  • Företag
  • Bli privatkund
  • Bli företagskund
Logga in
  • Kundservice
Logga in
  • Privat
  • Företag
Meny
  • Kundservice
  • Bli privatkund
  • Private Banking
  • Spärrhjälp
  • Säkerhet och bedrägerier
Våra tjänster
  • Familjejuridik
  • Kundpaket
Låna pengar
Bolån
  • Räkna på bolån
  • Skaffa lånelöfte
  • Ansök om bolån
  • Ändra ditt bolån
  • Flytta bolån till oss
  • Bolåneräntor
Låna till vad du vill
  • Låna pengar – ansök om privatlån
  • Medlemslån
  • Samla lånen
  • Låna till bil
  • Låna till andra fordon
  • Energilån
  • Låna till solceller
Tips!
  • Hållbar ekonomi
Kort och betala
Kort
  • Bankkort
  • Kreditkort
  • Beställ nytt kort
  • Så använder du ditt kort
  • Spärra ditt kort
  • Kortreklamation
Fler sätt att betala
  • Swish
  • Betala med mobil, wearables eller klocka
  • Betala räkningar och fakturor
  • Konton
  • Överföringar
  • Betalningar från utlandet
  • Betalningar till utlandet
  • Kontanter och Bankomater
Tips!
  • Mobilt BankID
Spara och placera
Sparkonton
  • Sparkonton och sparränta
  • Fasträntekonto
  • Investeringssparkonto (ISK)
Fonder och värdepapper
  • Fonder
  • Aktier
  • Andra värdepapper
  • Kapitalförsäkringar
Tips!
  • Private Banking
  • Månadsspara
Pension
  • Pensionsspara privat
  • Flytta pension
  • Pensionär snart?
  • Vad är pension?
Tips!
  • Arbete och fritid
Försäkringar
  • Hemförsäkring
  • Fordonsförsäkring
  • Personförsäkring
  • Anmäl skada
Tips!
  • Familj
  • Boende
App, internetbank och BankID
  • Appen
  • Internetbanken
  • Mobilt BankID
  • BankID på dator
  • Säkerhetsdosor
Tips!
  • Säkerhet och bedrägerier
  • Spärrhjälp
Händelser i livet
  • Snart vuxen
  • Boende
  • Familj
  • Arbete och fritid
  • Hållbar ekonomi
  • Händelser i livet
Tips!
  • Familjejuridik

Många söker efter

  • Fasträntekonto
  • Hjälp med dödsboet
  • Anmäl konto till kontoregistret
  • Mobilt BankID
  • Fullmakter
  1. Privat
  2. Betala och överföra
  3. Betala med mobil, wearables eller klocka
  4. Xiaomi Pay

Xiaomi Pay

  • Snabbt att blippa i butik
  • Enkelt att ansluta
  • Säkert att betala med smartklockan
Two young adult friends smiling

Xiaomi Mi Smart Band 6 är en smartklocka som du kan betala med i butik. Du ansluter enkelt ditt kort och betalar sedan säkert med din smartklocka.

Så här använder du Xiaomi Pay

Mi Smart Band 6 NFC är en smartklocka från Xiaomi som du kan använda för att betala med i butiker som stödjer kontaktlösa betalningar. Du blippar din smartklocka mot terminalen där symbolen för kontaktlösa betalningar visas.
Det riktiga kortnumret sparas inte i din smartklocka. För det kort du ansluter skapas ett digitalt kortnummer kopplat till just din smartklocka. Detta innebär att butiken endast får det digitala kortnumret vid köptillfället.

För att kunna använda tjänsten så behöver du smartklockan Mi Smart Band 6 NFC.

Skaffa appen och anslut kortet

  1. Installera appen Xiaomi Wear Lite eller Mi Fit app från Play eller AppStore.
  2. Koppla ihop appen med din smartklocka
  3. Lägg in dina kortuppgifter i appen
  4. Välj verifikation via SMS för att få din aktiveringskod. Observera att aktiveringskoden kommer att skickas som meddelande till din internetbank eller app.
  5. Logga in i internetbanken eller appen för att hämta din aktiveringskod under ”Meddelanden”. Koden är giltig i 60 minuter.
  6. Ange aktiveringskoden i Xiaomi- eller Mi Fit appen
     

Klart! Du är nu verifierad och kan börja använda din smartklocka för kontaktlösa betalningar i butik.
För ytterligare instruktioner hur du genomför själva betalningen med ditt Mi Smart Band 6 NFC så läs mer hos Xiaomi (mi.com).

När du ska betala med Mi Smart Band 6 NFC tar du fram kortet i klockan och blippar den sedan mot terminalen där symbolen för kontaktlösa betalningar visas. Om du har tagit av dig klockan eller inte slagit in PIN koden för klockan på 24 timmar så måste du göra det på nytt innan du kan betala.

Du kan även ta ut pengar i uttagsautomater där du kan blippa med mobilen eller klockan, funkar både hemma och utomlands.

Så här gör du 

  • Du kan enkelt blippa den enhet som du har anslutit till din digitala plånbok, till exempel din mobil eller klocka, mot symbolen för kontaktlösa köp i uttagsautomaten.
  • Du identifierar dig som vanligt i mobilen med lösenord eller Face ID när det behövs.
  • Tryck därefter in pinkoden till ditt bankkort i uttagsautomaten.

Vanliga frågor och svar

För att ta reda på vilka smartband som fungerar att betala med, läs mer hos Xiaomi (mi.com).

För att kunna använda Xiaomi Pay behöver du ha ett bankkort Mastercard. Du kan ha flera kort anslutna i klockan. Du ser det senaste valda kortet i klockan när du ska betala.

.Ja, det är säkert. När du ansluter ditt kort till Xiaomi Pay sparas inte ditt riktiga kortnummer i smartbandet eller appen. Vid betalning verifierar du dig med en av dig vald Xiaomi Pay-kod.

När du ska betala med Mi Smart Band 6 NFC tar du fram kortet i klockan och blippar den sedan mot terminalen där symbolen för kontaktlösa betalningar visas. Om du har tagit av dig klockan eller inte slagit in PIN koden för klockan på 24 timmar så måste du göra det på nytt innan du kan betala.

I de butiker där du kan ansluta ditt bankkort för att ta del av bonus eller erbjudanden kan du även ansluta ditt digitala kortnummer för Xiaomi Pay. Då får du bonus och erbjudanden även när du betalar med din smartklocka.

Har du förlorat din smartklocka så behöver du ta bort dina kortuppgifter i appen för Xiaomi Pay. Om du har förlorat din mobil så ska du kontakta bankens spärrservice omedelbart. Inom Sverige ringer du 08-411 10 11 och utomlands ringer du +46 8 411 10 11. Linjerna är öppna dygnet runt.

  • Om du har problem med din smartklocka eller har andra frågor rörande Mi Smart Band 6 NFC, vänd dig till Xiaomi Pay.
  • Om du har problem med att ansluta kortet eller har frågor om din aktiveringskod, kontakta oss på 0771-97 75 12 dygnet runt alla dagar.

När du får ett nytt kort som ersätter ditt tidigare kort, till exempel vid utgångsdatum, kommer det nya kortet anslutas till klockan utan att du behöver göra något. Har du däremot spärrat kortet och fått ett nytt, eller beställt ett helt nytt kort som inte ersätter ditt tidigare kort behöver du själv ansluta kortet i Xiaomi appen.

  1. Lägg in dina kortuppgifter i appen
  2. Välj verifikation via SMS för att få din aktiveringskod. Observera att aktiveringskoden kommer att skickas som meddelande till din internetbank eller app.
  3. Logga in i internetbanken eller appen för att hämta din aktiveringskod under ”Meddelanden”. Koden är giltig i 60 minuter.
  4. Ange aktiveringskoden i Xiaomi- eller Mi Fit appen


 

Blippa med mobil eller klocka

  • Apple Pay
  • DigiSeq
  • Fidesmo Pay
  • Fitbit Pay
  • Garmin Pay
  • Google Pay
  • Swedbank plånbok
  • Samsung Pay
  • Xiaomi Pay
  • Swatch Pay
  • Tapster
  • Svenska
  • English

Våra cookies, ditt val

Our cookies, your choices

Vi använder nödvändiga cookies eller liknande tekniker för att webbplatsen ska fungera för dig. Det finns även cookies du kan välja som förbättrar din upplevelse:

  • Funktioner, prestanda och statistik
  • Relevant marknadsföring

Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, på cookie-sidan eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies. 

We use cookies or similar technologies that are necessary for this website to work for you. There are also cookies you can choose to improve your experience:

  • Features, performance and statistics
  • Relevant marketing

You can withdraw your cookie consent at any time, on the cookie page or under your profile when you are logged in. How we handle cookies.

Cookie-inställningar

Cookie settings

Du kan ta tillbaka ditt cookie-medgivande när du vill, på cookie-sidan eller under din profil när du är inloggad. Så hanterar vi cookies.

You can withdraw your cookie consent at any time, on the cookie page or under your profile when you are logged in. How we handle cookies.

  • Behövs för att webbplatsen ska fungera smidigt och säkert och kan inte väljas bort. Möjliggör viktiga funktioner som inloggning och språkval.

  • Behövs för att funktioner och personanpassning ska fungera. Hjälper oss förstå hur webbplatsen används så att vi kan förbättra den. Informationen slås ihop för alla användare och kan aldrig kopplas till just dig. Om du inte godkänner dessa cookies kan vissa funktioner sluta fungera.

  • Hjälper oss att förstå hur du använder våra tjänster så att vi kan skapa förbättrade tips och erbjudanden riktade till dig. En del läggs till av våra partner och kan påverka innehåll och annonser som du ser på andra webbplatser. Om du inte godkänner dessa cookies kommer du att se mindre riktat innehåll.

Vi har sparat dina val. Så hanterar du cookies

Sidfot

Hitta snabbt

  • Kundservice
  • Spärrhjälp
  • Hitta bankkontor
  • Bli kund
  • Priser, räntor och kurser

Om oss

  • Om Swedbank
  • Hållbarhet
  • Samhällsengagemang
  • Press
  • Jobba hos oss

Säkerhet och integritet

  • Så hanterar vi cookies
  • Behandling av personuppgifter
  • Bedrägeri och säkerhet

Om webbplatsen

  • Rekommenderade webbläsare
  • Användarvillkor
  • Sajtkarta

© Swedbank AB (publ)